인증번호를 받지 못하셨나요?
3분 동안 인증번호 문자가 오지 않는다면 아래 내용을 확인해 보세요.
1. 휴대폰 스팸차단
•
버클 문자 발송 번호는 ‘070-7589-7711’ 입니다. 휴대폰 차단번호에 해당 번호가 포함되어 있으면 차단을 해제해 주세요.
2. 통신사 스팸 차단 서비스
•
통신사에서 제공하는 부가서비스 중에 휴대폰 인증보호 서비스 또는 스팸 차단 서비스를 이용하고 있는지 확인해주세요.
•
각 통신사에서 스팸내역을 조회할 수 있습니다.
◦
목록에서 [버클] 문자를 확인하고 인증번호를 입력할 수 있습니다.
•
내역 확인이 어려우면, 해당 서비스 해지 후 다시 인증번호를 재요청해 주세요.
통신사별 번호도용 문자 차단 서비스 해지 안내
•
통신사 고객 센터
◦
휴대폰 114 + 통화 버튼
◦
SKT 고객 센터(1599-0011), KT올레 고객 센터(100), LG U+ 고객 센터(1544-0010)
Didn’t receive a SMS?
Not receiving a verification code may depend on various issues.
Try the following methods
1.
Check your Blocked Numbers list
•
It might be possible that you might have accidentally added the sender of the verification code text message to the blocked numbers list. Check the message app.
2.
Contact your Network Service Provider
•
If the above methods have worked, then you should contact the network service provider.
•
Spam blocking services maybe be provided as a default add-on service.